נמל המפרץ החדש

ישראל, חיפה

נמלים

הושלם

נמל המפרץ החדש

ישראל, חיפה

נמלים

הושלם

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורךגולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט. הועניב היושבב שערש שמחויט - שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק.

3-10חד׳

תמהיל דירות
מגוון

144יח״ד

באיכות הבנייה
הטובה ביותר

305,000מ''ר

באיכות הבנייה
הטובה ביותר

נמל המפרץ החדש
נמל המפרץ החדש

מידע על הפרויקט

בניית נמל המפרץ נועדה לענות על הצורך בהגדלת קיבולת הנמלים בישראל, נוכח העלייה בהיקף הסחר, ולשמור על חוסנה של הכלכלה הישראלית הנשענת באופן רחב על נמלי הים, כשער המסחרי העיקרי למדינה. בנוסף, חשוב היה להתאים את נמל המפרץ לשינויים המהירים בגודל האוניות בקווי הסחר הבינלאומיים. 
הפרויקט ממוקם סמוך לבית הספר הטכני של חיל האוויר ולנמל התעופה בחיפה. האתגרים בהקמתו היו רבים, בין השאר בשל המיקום שלו; כך למשל, הגבלת גובה המנופים ומערומי האבן, והקפדה על תקנות מחמירות בנוגע לאבק שעולה לאוויר, תוצאה של ריכוז ערימות האבן במקום. אתגרים נוספים היו מציאת מקורות האבן, הובלה והקמה של שטחי היערכות בגדלים מתאימים ועבודה בתנאי מזג אוויר קשים. 

מרכיבי הפרויקט ושיטת עבודת הבנייה

לפני תחילת העבודה, בוצע ניטור ימי של שטח הפרויקט, כמו גם מדידות וסקרים ימיים על המתרחש מתחת לפני המים מבחינת מפלסי הקרקע וסוג הקרקע, בניסיון למנוע פגיעה בסביבה הימית. 

הפרויקט הורכב מארבעה חלקים מרכזיים העומדים בפני עצמם: 

1. שוברי גלים. בניית שובר גלים משני באורך כולל של כ-2.1 ק"מ והארכת שובר גלים ראשי ב-880 מטר. הארכת שובר הגלים הראשי התבצעה בשיטת עבודה ימית, כלומר, באמצעות הטלה של אבן מדוברות יעודיות. בניית שובר הגלים המשני נעשתה הן מהים והן מהיבשה. שובר הגלים המשני מורכב מ-1.5 ק"מ של אבן ו-600 מטר של קייסונים (אלמנטים של בטון יצוק ענקי). במקביל, בוצעה עבודה יבשתית של קליטת אבן, אחסנתה ושינוע שלה (ימי ויבשתי) לצורך בניית שוברי הגלים. 

2. חפירה ימית ומילוי. השלב הראשון בעבודה היה חפירת תעלות באמצעות כלי שיט ייעודיים לשוברי הגלים והעמקת הים באזור הרציפים על מנת שכלי שיט גדולים וכבדים יוכלו לעגון בנמל. בנוסף, יובשו חלקים מסוימים על ידי חומר מיוחד הקיים במקום. 

3. קירות שיגומים. החדרת קירות שיגומים באורך של כ-2 ק"מ. העבודה ברובה נעשתה מן הים על ידי דוברות ייעודיות. 

4. בניית אלמנט הקייסון. בניית 20 אלמנטים של בטון יצוק בנפח של כ-2,500 קוב בטון.  

הפרויקט בוצע בשיטת "ייבוש" ימי שמשמעותה הזרמת כמויות אדירות של חול שנחפר משוברי הגלים, מאזורי העמקת הים ומאזורי "השאלת" חול נוספים. החול למעשה "נכלא" בין קירות השיגומים לבין שובר הגלים המשני, דבר שמונע את בריחתו ותורם לצבירתו עד ליצירת קרקע חולית מעל פני הים. לאחר "ייבוש" אזור הנמל בוצע הידוק לחול עד לקבלת קרקע יציבה המאפשרת המשך עבודות.  

product-image-1
product-image
product-image-2
product-image
product-image-3
product-image
product-image-4
product-image
product-image-5
product-image
product-image-6
product-image
product-image-7
product-image
product-image-8
product-image
product-image-9
product-image
product-image-10
product-image
product-image-11
product-image