הנתיבים המהירים - גלילות

ישראל, נתיבי איילון

מרלו"ג

בבנייה

הנתיבים המהירים - גלילות

ישראל, נתיבי איילון

מרלו"ג

בבנייה

הנתיבים המהירים - גלילות
הנתיבים המהירים - גלילות

עוד כולל הפרויקט

בצומת גלילות, מעורקי התנועה המרכזיים והעמוסים במדינה, הוקם פרויקט הכולל את הרחבת הנתיבים הראשיים והקמת מכלול גשרים מהארוכים בארץ, שישמשו כנתיבים מהירים. 
פרויקט קטע 3 בנתיבי איילון, שהחל בשנת 2020, מורכב מסלילת נתיבים רבי תפוסה לכל סוגי הרכבים. בלב הפרויקט שני גשרי מקטעים המחברים את הנתיבים העמוסים של כביש 20 לנתיבי כביש 5.  
על גשר מס' 1 בפרויקט תתנהל התנועה מכביש 20 בכיוון צפון אל כביש 5 בכיוון מזרח. על גשר מס' 2 תתנהל התנועה מכביש 5 בכיוון מערב אל כביש 20 בכיוון דרום. עם סיום הקמתם של הגשרים יהפוך מחלף גלילות מזרח למחלף תלת קומתי. 
גשר מספר 2 עתיד להיות גשר הכביש הארוך ביותר במדינה - 738 מטר (לעומת גשר 1 שאורכו הוא 642 מטר). הרוחב של שני הגשרים הוא זהה - 10 מטר כל אחד, אך הגובה שלהם שונה: גשר 1 - 19.5 מטר, וגשר 2 - 26 מטר. 

גשרים אייקוניים בעולם התשתיות הישראלי

הקמת הגשרים מהווה את גולת הכותרת ההנדסית של הפרויקט המבוצע על ידי אשטרום קבלנות באמצעות חברות הבנות דרכים ואשקריט. שיטת הביצוע שנבחרה לבנייתם היא שיטת היציקה המאוזנת באמצעות תבנית מתניידת (Form Traveler Method), שבה הגשר נבנה מהנציבים, באופן מאוזן כלפי מרכז המִפתחים עד להתחברות כל מקטעי הגשר למבנה שלם ואחיד.  
שני הגשרים חולפים מעל גשר קיים, ועם סיום הקמתם יהפוך מחלף גלילות מזרח לתלת מפלסי. העבודה בצמוד למסילות רכבת פעילות, עורקי תנועה ראשיים מהעמוסים בארץ ושטח רווי בתשתיות קיימות, מהווה אתגר לוגיסטי והנדסי מהמורכבים שבעבודות התשתית בישראל.  
הבנייה של גשרים אייקוניים אלה היא פרויקט ייחודיי בעולם התשתיות בארץ, ומצטרפת לפורטפוליו ההנדסי רחב ההיקף של קבוצת אשטרום.  

product-image-1
product-image
product-image-2
product-image
product-image-3
product-image
product-image-4
product-image
product-image-5
product-image
product-image-6
product-image
product-image-7
product-image
product-image-8
product-image
product-image-9
product-image
product-image-10
product-image